fredag 5 februari 2010

Stort äventyr

Nu sitter jag på flygbussen med min packning. Jag är påväg ut i den stora vida världen, närmare besämt till London.

Då undrar ni nog vad jag ska göra där?

I helgen som nyss passera var jag på årets första landslagsläger i rugby. Det var sista lägret innan EM truppen ska spikas. Med på lägret var även Lee Adamson som har tränat flera framgångsrika lag i England genom åren. Nu är han bla tränare för världslaget Nomads.

På lägret hjälpe Lee oss med inkast teknik och försvarsspelet. Efter sista träningen när vi väntade på förbundskaptnen som skulle avsluta helgen så hörde jag Lee kalla på mig. Han frågade om jag ville spela match med Nomads på söndag i London.

Ett sådant tillfälle går bara inte att missa. Det fanns dock ett problem jag hade planerat min 30 års fest till imorgon och bjudit in många vänner. Det var bara för mig att avboka festen och istället boka en flygbiljett.

Jag ska alltså på söndag kl 17 brittisk tid spela med världslaget mot England A. Vad jag har hört så är det bara 4 kvinnor från Sverige som någonsin spelat för Nomads. Det kommer bli en väldigt spännande helg.

Inga kommentarer: