tisdag 28 september 2010

Stickning

Så låt se ska försöka återberätta lite av vad jag har pysslat med senaste tiden. Jag börjar med mina nuvarande stickprojekt. Sticka har blivit något som jag gärna gör ofta. Nu när jag är i USA har jag dessutom väldigt mycket fritid att sticka på så jag försöker hålla mig sysselsatt.
Här kommer en bild på mina nyproducerade raggisar. Jag fäste trådarna igår så de är rykande färska.

Parallellt med sockarna håller jag även på att sticka en bebis filt. Det är ett väldigt flerfärgat garn så de ser väldigt rörigt ut på bilden men mönstret som jag håller på med just nu gör att de ser jätte fint ut. Det tar dock väldigt lång tid att sticka på den så den är inte fullt så rolig Jag gillar snabba projekt.

Ytterligare ett litet projekt jag började med igår är en amerikansk supporter bikini överdel. Detta är vänstra sidan av bikinitoppen. Nu är det bara den högra kvar samt lite snören att sätta ihop den med.

Inga kommentarer: