lördag 8 september 2012

Då va de dags igen

Min man har gjort de igen. Han har överträffat sig själv. Vår tvättmaskin har varit lite ledsen den senaste tiden. Den har låtit konstigt emellanåt. Ett högt rasslande där vi trodde att den var trasig. Min man tog sig an vår torktumlare för ett tag sedan som hade slutat att värma och lyckades laga den och nu var det alltså dags för tvättmaskinen. Jag hjälpte honom att lyfta ner torktumlaren som vanligtvis står uppe på tvättmaskinen. I några timmar höll han på och jag fick även komma in i tvättstugan och hjälpa honom att vända maskinen. Efter att ha skruvat isär den två gånger och skruvat ihop den så hittade han luckan som man kan se på bilden längst ner till höger. I denna luckan fanns problemet. Det var 10 cent från Singapore samt en hårnål. Efter att dessa nu har tagits bort så går tvättmaskinen som en klocka igen.

Vad skulle jag gjort utan min alldeles egna handyman????

Inga kommentarer: