måndag 28 juli 2008

Rugby is my life

Helgen har bestått av rugby, rugby och rugby. Jag har varit i Stockholm och spelat Stockholm tens. Mitt lag som heter Horny Bulls kom ända till semifinal där vi tyvärr förlorade mot de som sedan vann hela turneringen. Något vi kan vara stolta över är i allafall att vi var det enda laget som gjorde ett försökt mot dem. För min egen del så stukade jag foten dag ett alltså på lördagen så det blev inget spel för mig på söndagen i kvartsfinalen och i semin.

Nu är det högprioritering på att min stukade fot ska bli bra så fort så möjligt så jag kan träna på torsdag och spela elitseriematchen mot Uppsala på lördag. Jag har inte känt något från min plantar facit (peppar, peppar, ta i trä) så jag hoppas att den vill min väll och håller sig borta för gott.

Vädret i Stockholm under helgen har varit gudomligt. Det jag fokuserade på hela lördagen var att sitta i skuggan och dricka massor med vatten. Jag klarade mig bra från vätskebrist i jämförelse med några andra stackare i laget som fick huvudvärk mm. Jag drack över 6 liter vatten mm på lördagen. På fredagen däremot efter att ha gått runt på Drottninggatan i Stockholm och shoppat och bara druckit en liter då hade jag vätskebrist och mycket huvudvärk.

Inga kommentarer: