torsdag 28 februari 2008

Ekonomi

Idag har vi varit på banken och hört oss för ang boränta. Vi har inte bestämt oss ännu för vilken bank vi ska välja.

Jag har idag försökt att lära mig ett hemekonomiredovisningsprogram men jag tyckte det var mycket mer invecklat än vad jag hade räknat med. Det fanns ingenstans man kunde ta bort saker man lagt in fel. Det var väldigt lätt att göra fel. Dessutom envisades dagens datum med att säga att det var 18 mars trots att det idag är den 28 februari. Jag som var på g att få stenkoll på vår ekonomi får ge tills tals tills jag hittat ett bättre program som jag tycker funkar bättre. Det ska inte vara för avancerat men självklart måste man kunna ta bort en transaktion som man lagt upp fel. Skam den som ger sig säger jag iallafall!

Jag skulle egentligen ha haft basketmatch idag men på grund av att mina fötter strejkade så blev det inte någon match för mig. Jag hann inte ens åka ner och heja fram mina kära lagkamrater eftersom mötet på banken drog ut på tiden.

Någon som har något tips om något bra redovisningsprogram för ett hushåll får gärna säga till.

Inga kommentarer: