tisdag 26 februari 2008

Äntligen!

Soffan har nu anlänt idag. Direkt efter jag slutat jobbet begav vi oss ner till Chillis lager i Sisjön där vår soffa väntade. Efter att ha lyft upp soffan och surrat fast den ordentligt på släpet så bar det av hemåt igen. Det känns som ett stort lyft för hela huset att vi äntligen har fått en ny soffa. Nästa projekt i inredningsväg blir att köpa matchande gardiner, kuddar, matta och en pläd. Jag har mina funderingar på ljus grönt nu när det närmar sig våren. Ska eventuellt till en inredningsbutik i morgon med min granne C. Vi får se om hon fortfarande är pigg på det imorgon annars får jag se om jag får med mig någon annan kanske.

Efter att soffan monterades så har jag gått mellan strykbrädan och diskbänken. Jag har varvat. När det varit reklampaus på tv.n så har jag ställt mig och diskat. Nu är äntligen allt diskat och all stryktvätt borta. Det är en skön känsla.

Jag börjar bli sugen på att så lite fröer nu. Jag har ställt in jorden, så krukor och köpt frön som nu allt ligger på golvet i klädvården och väntar på att bli använt. Vi får se om jag hinner detta denna veckan, troligtvis blir det ett projekt för nästa vecka.

I helgen kommer far och mor hit igen för att hjälpa oss med övervåningen. Det blir troligtvis sista helgen på ett tag nu. Vi behöver ha hit en elektriker som hjälper oss med elen samt en rörmokare som tittar hur vi ska gå tillväga för att få allt rätt. Det börjar ta sig även på övervåningen nu.

Inga kommentarer: