fredag 29 februari 2008

Shopping

Idag har jag varit på Göksäter, Hemtex och Jysk. Konstigt nog så hittade jag en himla massa saker som numera pryder vårt vardagsrum. Det känns nästan som ett nytt rum, och ännu bättre kommer det bli. Jag köpte nämligen gardinlängder som jag ska lägga upp och sedan hänga upp. När gardinerna är på plats så kommer det en bild. Jag har köpt kuddar, blockljus, pläd, lanternor, diskhandukar och lite annat smått och gott. Det börjar helt enkelt kännas lite mer hemtrevligt hos oss. Grannarna var inne en sväng hos oss idag för att kolla in vår nya soffa och då utrycker den ena "Nu börjar det kännas lite mer hemtrevligt här" och det är precis så jag känner också. Det var riktigt skoj att jag hittade så mycket på samma dag. Jag brukar sällan hitta något så snabbt som idag.

Strax innan Let´s Dance så anlände mina föräldrar vilket innebär ännu en helg fylld av snickarglädje. Vi har även fått två takskivor som vi saknade till övervåningen levererade från Hjältevadshus. Jag hoppas att taket blir klart imorogon, samt att vi kan regla klart allt som ska reglas.

Min IKEA inköpslista som jag behöver för att få upp mina gardiner i vardagsrummet:
2st Index gardinstång svart längd 120-210 á 39kr tot: 78kr
2st Index gardinstång grå längd 120-210 á 39kr tot: 78kr
3st Index lilja svart á 19kr tot: 57kr
2st Index lilja grå á 19kr tot: 38kr
2st Index Väggbeslag enkel grå á 9kr tot: 18kr


Summa: 269kr

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul ni börjar få ordning på hemmet =) , va ju på tiden ni skaffade ny soffa, den ser riktigt snygg ut, hoppas den är lika bekväm. Vi får försöka ta oss ner nån gång.. Kramar

Harry sa...

Ja ni är så välkomna då!!
Soffan är är väldigt mycket bekvämare än den gamla soffan enligt Isabell!