måndag 25 februari 2008

Första gången i mitt liv...


...som jag bloggar! Det ska bli spännande att se hur detta kommer att bli. Tanken är att jag här ska skriva om hur det går för oss med husbygget och inredning med mera. Jag får börja med att säga att ÄNTLIGEN har vi köpt oss en ny soffa. Det var påtiden om man säger som så. Den soffan vi har haft den sista tiden är en bäddsoffa som man kan sitta två i. Det har inte varit särksilt trevligt när man haft gäster på besök när exempelvis W fick sitta i en solstol på golvet brevid oss andra tre packade sillar som satt i soffan.

Imorgon efter jobbet åker vi och hämtar den nya soffan. Frågan är nu bara "Vad gör vi med den gamla soffan?" Övervåningen behöver vi så ren så möjligt från möbler och kartonger då vi bygger men jag ser ingen annan lösning än att den får stå där uppe och samla byggdam till den får ett eget rum att stå i.

Vi var in en sväng till IKEA efter soff köpet i en annan butik. Där köpte jag ett avlastningsbord att sätta uppe på min trådback med handdukar som jag har ståendes i ena hörnet i badrummet. Det blev mycket bättre nu måste jag säga. Jag ska försöka lägga upp någon bild. Kameran är dock full just nu så vi får se om gubben kan tömma den så jag kan ge er lite bildbevis på soffan imorgon samt avlastningsbordet.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ska bli spänd på att få se hur övervåningen har blivit...