söndag 2 mars 2008

Nu är det snart vår



Nu kommer den utlovade bilden på vårt "nya" vardagsrum. Allt inhandlat är nu på plats, till och med gardinera. Eftersom mina föräldrar var på besök även denna helgen så fick jag lite hjälp med att lägga upp gardinera vilket jag självklart inte tackade nej till. Sedan så har jag så otrooooligt snälla grannar som åker till IKEA och handlar som även handlade åt oss. Det slutade med 200 värmeljus för grannen och resten var till oss. Som sagt det är bra med snälla grannar!

Nu har det hänt en hel del på övervåningen. Vi har dragit all TV och datakabel till alla rum. Min pappa har gjort slut på alla reglar så nu måste vi ringa Hjältevadshus och be om mer. De verkar ha räknat lite skevt måste jag säga. Vi har gjort klart taket sånär som på den sista takskivan. Den är tillsågad men det gäller att hålet för lampontakten i taket blir rätt för det är sista takskivan vi har så vi är lite veliga.


Idag har vi haft väldigt bra väder om man bortser från duggregnet tidigt i morse. Vår katt har njutit i fulla drag och har haft svårt för att bestämma sig för om han ska vara inne eller ute. Han har dessutom fångar två möss idag och en såg jag till och med när han käkade upp. Usch och fy och blä tycker jag men det är bra så att han lär sig så vi slipper få några inomhus iallafall. Det var dock ännu ett argument för att man inte ska ha kattlucka. Då kan katten släpa in mössen helt utan vidare. Inte så trevligt att trampa på en halvuppäten mus mitt i natten när man går på toaletten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättesnyggt med det gröna riktigt vårligt.