söndag 29 juni 2008

Altangolvet är nu äntligen klart

ÄNTLIGEN är altangolvet klart. Det känns väldigt skönt. Mina föräldrar har varit här i helgen och även två kompisar till mig. PÅ fredag kvällen jobbade vi på övervåningen på grund av att det regnade utomhus. På lördagen åkte jag och mamma och handlade virke så att vi kunde börja bygga staketet. Vi har nu bestämt oss för stående panel som staket. Det är samma som vi har på framsidan vid entrén. Det är dock lite problem att få tag på samma materiel som hus tillverkarna använt men pappa ska utforska saken lite närmare. Nu ska vi såga till 110st 855mm låna bitar som dessutom ska grundmålas och sedan målas två gånger men vit färg. Man bygger inte en altan på en helg precis. Det är betydligt mer jobb än vad kan tro. Min pappa gjorde en första staket prototyp och den tog inte alltför lång tid att göra. Om jag bara får målat allt innan det ska sättas ihop så bör staketet vara färdigt på en helg i alla fall. Nu har vi gjort ett provisoriskt staket så att våra gäster inte trillar ner då vi ska ha 30 års fest för W till helgen.





Idag regnade det när vi vaknade så vi började med att jobba på övervåningen. Vi har gipsat och isolerat massor nu. Det känns så skönt när man ser resultat så snabbt. Två sovrum är helt färdiga och i hallen är det inte så mycket kvar heller.






Mina solrosor har äntligen börjat blomma. Jag lyckades inte med så många som jag sådde men tre stänger har jag lyckats med. En röd och en gul solros håller på att slå ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa om erat altanbygge och era staketfuneringar.

Vi (eller rättare sagt våra snickare) håller på just nu på och bygger vårat däck, sedan ska vi göra staketet. Känns nog så mycket jobb att bara bestämma staketets utseende och sedan kapa och måla och montera.

Lycka till på vägen till en färdig altan!

Mvh /Sara Small Town

ps lustig solros längst ned, ser nästan ut som om den är upp och ned :-) ds