söndag 1 juni 2008

Hazze har kommit hem!!!

Igår eftermiddag när W var ute och snickrade på altanen så dök helt plötsligt Hazze upp gåendes längs vägen och jamade när han kom närmare W. Så otroligt skönt att han kommit hem igen. Han har inte fått gå ut igen fast han gärna ville gå ut direkt igen. Har är så tunn numera. Han har brukat väga 5.9kg men igår vägde han bara 5,0kg. Inte mycket katt kvar känns det som. Han behöver verkligen stanna inne och äta upp sig lite om han ska klara av att vara borta i några dagar utan mat. Han var inte skadad eller något sådant. Han hade dock uppemot 20 fästingar. De har vi plockat bort. I natt var han jätte gosig och ville bli kliad ofta. Dock inte av mig utan av W. Han låg dock nere vid mina fötter och sträckte på sig och sov. Jag ska försöka lägga upp en bild på vår numera lilla katt när jag kommer hem i kväll.

6 kommentarer:

ia sa...

vad skönt! och "inte mycket till katt"? Han har ju fortfarande många pannor att bära på =)

Anonym sa...

Å vad skönt att han är hemma. 5 kg låter ju inte som en liten katt, man det är klart, har han vägt nästan ett kg till, så är han kanske lite mager.. Pussa honom lite extra!

Harry sa...

Med tanke på hans ras "Sibirisk katt" så brukar killarna väga uppemåt 8-10kg. Så visst är han liten. Vi ville gärna ha en stor katt men nu krymper han. Hoppas han mår bra bara. Han var orolig igår och ville inte ha så mycket uppmärksamhet som vi ville ge honom få se om han är mindre stressad idag.

Tinnar och torn sa...

Va himla skönt att han är hemma igen :o) Han hade mycket att berätta då förstår jag ;o)Kram P.

Anonym sa...

Vilken bra nyhet! Som kattägare vet jag ju hur orolig man blir när familjens kelgris väljer att försvinna en dag eller två. Några dagar med favoritmaten så är han nog tillbaka på matchvikt igen ;-)

Snygg blogg förresten!

Charlottas hemmaplaner sa...

Vilken god nyhet! Som kattägare vet jag hur orolig man blir när kelgrisen är borta en dag eller två. Några dagar med favoritmaten så är han nog i fin form igen ;-)

Snygg blogg förresten!