fredag 13 juni 2008

Budgeten för övervåningen

Igår fick vi en offert från mattläggaren och det kommer kosta 11 800kr för arbete och material att fixa plastmatta i vårt badrum. Det tillkommer dock mellan 1000kr-1500kr för våtrumsspackel till väggarna. Själv så hade jag budgeterat för 30 000kr så det blev betydligt billigare än vad jag hade trott. Jag ska ringa mattläggare i v31 för att boka en tid i slutet på augusti då han komemr och fixar vårt badrum. Tjoho jag tror verkligen att vi har en övervåning innan jul. Vi är uppe på kvällarna och grejar lite då vädret inte vädret inte tillåter altan bygge. Man kan bara snickra på altanen till kl 19:30 för sedan blir man uppäten av knott och mygg och då är det olidligt att snickra utomhus.

Räkningen från elektriken dock upp igår 9714kr gick kalaset på och då är ändå inte elen påkopplad utan bara alla rör och trådar dragna. Där hade jag budgeterat med 10 000kr så den budgeten höll inte.

Rörmokaren ringde i början på veckan och ville komma samma dag men det gick ju inte eftersom vi båda jobbar. Dessutom har vi eventuellt ångrat oss and att ha dusch istället för badkar på övervåningen och då blir det andra mått på blandare samt att då måste även brunnen flyttas. Vi måste bestämmas oss snarast för rörmokarna är som sagt på intåg. Vi måste även sätta upp gips på insidan av badrummet så att de kan göra hål i gipset för rören.

Inga kommentarer: