söndag 14 mars 2010

Rugby med världslaget


I helgen har jag återigen varit över till England då jag fått ytterligare en inbjudan att få spela med världslaget i rugby.

Det är ett helt annat tempo och spel än vad jag är van vid från Sverige. Det är en stor ära att ha få spela med så stora stjärnor som spelade i Nomads och jag hoppas att jag få chansen igen till hösten då det eventuellt vankas Japan som motståndare.

Tyvärr var England A som stod som motståndare denna gången ett nummer för stora för oss. De hade flera spelare huvudlaget England med sig. Siffrorna slutade 7-29. Jag blev inbytt efter 32 minuter i första halvlek och spelade sedan till slutet.

Jag har definitivt samlat på mig en hel drös med motivation för framtiden då det gäller att träna. Här ska tränas mer än någonsin för att jag ska kunna vara i mitt livs form fram till VM i augusti.

Inga kommentarer: