torsdag 4 mars 2010

Vill ha....

Nu när jag sitter hemma och är sjuk så får man lite tid över till att tänka och fundera. Jag har dock redan visat mina tankar för min man och han har sagt ja så nu är det bara att slå till.

De jag är ute efter är...


ett nytt stort matbord. Vi har letat efter ett i valnöt men de är väldigt ovanliga och de vi har hittat har inte passat oss i smaken eller i prisklass för den delen. Istället har jag hittat detta bordet NORDEN på IKEA där man kan få plats upp till 11 personer med illägskiva. Perfekt till när tjocka släkten kommer på besök.
Passande stol till bordet har jag då funnit denna, INGOLF även den IKEA. Den passar bra in med det lite lantliga stuket i stolsryggen.
Sedan måste man ju även sitta mjukt på stolen och då får det bli BERTIL stolsdyna.
Nu är det ju så att vi redan har två barstolar i vårt kök men om vi ska ha ett nytt matbord och nya fina stolar och det nu dessutom finns barstolar som matchar så fint så är risken stor att vi får inhandla två nya stolar.


Och denna söta pallen vill jag givetvis också ha. Den blir perfekt när min korta mamma är på besök och inte når längst upp i skåpen.

Då ska vi se vad detta kalaset kan gå på:
Bord Nordea: 2 895kr
8 st á599kr Stolar Ingolf = 4 792kr
10 á 59kr Stolsdynor Bertil = 590kr
1 Pall = 299kr
2 á 599kr barstolar: 1 198kr

Totalt: 9 774 kronor

Inga kommentarer: