söndag 10 augusti 2008

Fälla träd

Nu har det varit väldigt dåligt med inlägg på min blogg. Det beror på att vi har haft semester samt att W har köpt en ny dator och jag har fått hans gamla och då har jag inte haft något bildredigeringsprogram installerat. Nu har jag installerat GIMP får se hur det fungera. Det tar nog ett tag innan jag lärt mig de finesserna som jag behöver.

Jag ska se om jag kan uppdatera er lite över vad som har hänt här hemma hos oss den senaste tiden.

Jag kan börja med att meddela att vi har fällt tre björkar som stod på vår tomt. De stod väldigt dumt placerade med anledning av att vi ska plantera häck precis där de stod. Tomten känns väldigt stor nu när träden är borta. När W som bäst höll på att gräva runt träden för att sedan få upp det med rötterna så blev han anfallen av getingar. Vi har haft väldigt mycket getingar här så det var skönt att hitta ett av deras tillhåll. W fick därför gå in och klä på sig. Träden kom ner och vi har haft lite mindre getingar efter boupptäckten.




3 kommentarer:

ia sa...

haha vilka roliga bilder!!

Harry sa...

Ja visst är han snygg min man :-)
Han slapp iallafall att bli stucken av någon hemsk geting.

Anonym sa...

Hahaha, blir nästan rädd av dessa bilder. :D Haha :)