söndag 31 augusti 2008

Miljövän



Idag har jag tagit mitt förnuft till fånga och blivit en sann miljövän. Jag har idag införskaffat mig en helt egen varmkompost på IKEA. Jag har även köpt kompost strö på Kullens handelsträdgård som jag prydde botten på komposten med. Jag har en liten hög med trädgårds avfall i ena hörnet på vår tomt nu och därifrån tog jag lite och lade på botten uppe på kompost ströt. Man ska varva hushålls avfall/matrester med trädgårds avfall för att få den rätta komposteringseffekten. Imorgon är det jag som ska ringa sophämtningen och be dem att enbart tömma hos oss varannan vecka istället nu när vi komposterar.

Inte nog med att jag satsat på en kompost, jag har även köpt tre backar vid namn "sortera" på IKEA. Dessa kommer bli väl använda till kartonger, tidningar, metall osv. Det är bara texten utan på som jag ska få till snyggt innan den är komplett. En underbart bra praktiskt lösning. Det gäller dock bara att man ska ha utrymme till dessa tre backarna. Just nu står de i hallen under trappan men det är bara tillfälligt tills vi blir klara med övervnåningen så mina skor får plats däruppe och sorteringsbackarna i groventrén.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aha!! Du nappade på min idé med text på dessa lådor :) Jag är nöjd med mina, hoppas du blir det med dina!