onsdag 13 augusti 2008

Spackla är skoj!

Även ikväll har vi grejat här hemma med huset. Vi har återupptagit den roliga sysslan att spackla. Vi spacklade nu för andra gången det enda sovrummet på övervåningen. Det är de rummet som kommer bli vårt framtida arbetsrum är det tänkt. Jag köpte för ett tag sedan innerväggsfog på byggmax som W satte fast i hörnen. Nu ska det bara härda i 1-2 veckor så kan vi sedan se resultatet. Det såg mycket bra ut när vi släckte för ikväll.

Det börjar bli hög tid att välja tapeter nu för det går undan med spackling och slipning. Vi tar nämligen ett rum i taget och det känns ganska bra faktiskt.

Jag gick upp en sväng på vinden för att inspektera och nu var alla brädorna torra i alla fall på ytan. Jag vände på fläkten så den nu står på mot andra halvan av vinden så ska vi nog bli av med all fukt däruppe snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså är grymt impad över hur händiga ni är du och din grabb! Huset ser kanonfint ut!
Kram

Harry sa...

Tackar tackar...men jag kan lungt säga att vi kunde inte mycket innan vi köpte huset. Vi lär oss hela tiden. Jag hade tex aldrig spacklat någonsin innan jag nu har en hel övervåning att spackla på. Det är roligt att man kan lära sig. Dock hade jag önksat att jag hade kunnat allt med en gång. Medfödd kunskap liksom.
Kram