tisdag 19 augusti 2008

Skorensning


Idag blev jag lite inspirerad av Lillaemmalina och började genast så smått räkna mina skor. När jag kom upp i 30 och jag då bara räknat de som stod i klädvården så slutade jag. Jag vet att jag även har minst en flyttlåda uppe på vinden med skor jag ännu inte gett någon plats. Jag kolla lite kvickt om det var något par jag kunde undvara. Jag lyckades rensa bort två par som tillhörde mig och fick min man till att rensa bort ett par trasiga tofflor och ett par joggingskor som han alrdig använder för att han får blåsor på fötterna av dem.

Efter skorensningen så har vi städat järnet. Vi ska ha grillfest för mina gamla arbetskamrater på fredag och här hemma har det sett ut som en ostädad byggarbetsplats både utvändigt och invändigt men nu ser det betydligt bättre ut invändigt. Det är lite kvar att göra men det är ändå så otroligt skööööönt att ha torkat de flesta golven i huset.

Inga kommentarer: