måndag 5 maj 2008

Altanen dag 4


Det blev ingen uppdatering dag 3 vi höll helt enkelt på för länge med att bygga. Igår när vi plockade ihop för dagen så såg altanen ut som nedan.
Nu kan man alltså använda den om man vill. Vi har lagt 11 brädor men det är en bit kvar tills vi är i mål. Solen sken i går och vi blev rejält solbrända men man ska inte klaga. Det kommer bli väldigt varmt på vår altan så någon form av parasoll behöver vi nog köpa om vi inte ska fixa markis eller tak ännu.

Idag är jag hemma med feber och ont i halsen. Det blev förmodligen lite för kallt och blött vissa av dagarna då vi snickrade så idag gav kroppen vika. Jag hoppas på snabb bättring så jag kan ge mig ut och snickra på kvällarna igen. Vill så gärna ha klar altanen snart så man kan få njuta utav hela den. Ett annat i-landsproblem som har dykt upp är att vi har ju inte altan möbler förutom ett litet café bord och två stolar som ni kan se på bilden. Jag är sugen på någon fin trä grupp i gammaldags stil som matchar huset. Det är inte gratis med utemöbler har jag märkt. Jag ska surfa lite på blocket och se om man kan göra något fynd där.

Idag har elektrikern kommit och W och elektrikern håller på för fullt på övervåningen. Jag hoppas att de ska hinna klart tills imorgon. Själv försöker jag göra så lite så möjligt, typ ligga i sängen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint det blir! =) Och världens största altan blir det också. Nu tröttnade jag på min pyttebalkong lite extra. =) Krya på dig!