torsdag 8 maj 2008

Trädgården

Jag har börjat fundera mer och mer på hur vår trädgård ska se ut. Vi har haft en trädgårdsarkitekt här som gett oss två förslag. Vi har bestämt oss för ett av dem men om det blir exakt så vet vi inte. Vägen som är på skissen kommer till exemplen inte vara så rak som på bilden utan kommer vara mer som en böj vilket vi tror blir snyggare. Sedan glömde jag berätta för henne att vi ska ha en flaggstång också som vi fick av mina föräldrar i bröllopspresent och den är ännu inte inritad. Vart tycker ni att vi ska ha den?

Ikväll har altanen växt med tre trallbrädor på bredden och det känns så skönt att den blir större. Man märker skillnad direkt. Jag har även plockat rötter och sten från vår jordåker som så småningom ska bli gräsyta. Det är ett evighetsarbete det där. Jag ska ta reda på hur mycket jord vi kan tänkas behöva köpa för att täcka hela vår tomt, samt vad det kommer att kosta.

Inga kommentarer: