söndag 11 maj 2008

Växtvärk

Altanen bara växer och växer. Ju mer sol desto mer växer altanen. Vi har i helgen eller i går rättare sagt byggt en hel del på altanen. Vi hade flera kompisar på besök som även hjälpte till och det var uppskattat. Det går betydligt snabbade när man får en hjälpande hand. Solen sken som bara den och min rygg är väldigt röd och solbränd just nu. Våga vägra solkräm!!

Idag hade vi tänkt att lägga några trallbrädor men vi orkade inte snickra nått alls. Vi började dagen med en spring tur på 18km för gubben och ca 3,5km. Det som är bra för min del är att jag inte känner av min hälsporre. Gubben däremot är helt utslagen i soffan och har feber. Vi ägnade eftermiddagen åt att åka till Jysk och inhandla utemöbler till vår nya altan. Det blev ett vitt set bestående av ett bord, en bänk och två stolar. Vi köpte även röda dynor till samt ett parasoll. Parasollet samt de två stolarna var restade så de hoppas vi få i veckan. Det var lite meckigt att skruva ihop soffan då skruvarna var av mässing och jag lyckades förstöra spåret i huvdet på skruven så det var bökigt att få ur skruven ingen. Mässingskruvarna var så otroligt mjuka. Ingenting för hårdhänta flickor som mig!!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Du får se till att titta igenom det du skriver, då du inte avslutar meningen och blandat bokstäverna.

Ni ska väl inte bara ha den lilla utemöbeln på altanen?