onsdag 7 maj 2008

Elektrikern klar för nu

Då har elektriken gjort sitt för denna gången. Han har dragit klart alla trådar, slangar och alla eldosor sitter nu på plats. Nu kan vi sätta igen gips på båda sidorna av väggen. När solen inte vill visa sig utan komma ner i flytande form då får vi ägna lite tid åt övervåningen. Elektrikern måste dock komma tillbaka för att koppla alla eldosor efter att vi tapetserat.

Jag har inga problem med att fylla mina dagar med något att göra längre. Igår var även svärfar här en sbabbis och provade jordfärsen. Han fick igång den och provkörde en liten bit. Nu är det bara att gå med räffsan och ta bort alla rötter och sten.

Ibland är det svårt att veta vad man vill pyssla med. Det känns som att vi håller på överallt just nu.

Jag ska försöka mig på en prioriteringslista

* Lägga golv på vinden så vi kan få bort alla grejer på andra våningen som står i vägen.
* Lägga klart altangolvet så man kan använda altanen till max. Dock avvakta lite med räcket då de kommer ta tid känner jag.
* Plocka rötter och sten i jorden för att förbereda gräs sådd.
* Räcke till altanen.
* Sätta gips och isolering på övervåningen.

Inga kommentarer: