måndag 26 maj 2008

Vad händer egentligen?

I helgen har följande hänt:

I helgen har min pappa varit på besök och nu har alla stolparna till altanen kommit på plats. VI har även får i ordning på hörnen. Nu är det ”bara” ca en meter trall kvar att lägga. Till de kommer staketet men det får ta sin lilla tid.

Igår började jag behandla trappen till klädvården med Cuprinol. Jag tvättade med skurborste och sedan strök på. Det visade sig att jag inte fick bort all skit så jag måste ta ett tunt sandpapper och sandpappra bort smutsen som redan trängt in i springorna. Sedan får jag stryka på Cuprinol en massa gånger för att det ska bli en bra yta som skyddar mot regn och smuts. Det är meningen att huvudingångs verandan samt altanen även de ska få sig en dunst av Cuprinolen men det känns bra att börja på ett litet ställe först så man lär sig. Det är mycket som är nytt när man köpt hus för första gången.

Jag har krattat en hel del i helgen också. Grästuvorna har hamnat i en hög som ska formas till en trädgårdskompost. Där har jag även hällt askan från tunnan so vi har eldat i. Alla rötter och pinnar jag har lagt i en hög bredvid tunnan. Just nu är det eldningsförbud men jag måste ta reda på om det gäller även eldning i tunna. Jag har så mycket som jag behöver elda upp så det vore bra med ett kraftig nederbörd på nätterna för på dagarna vill jag självklart ha sol.

Inga kommentarer: