söndag 21 september 2008

Händelserik helg

I helgen har vi jobbat på bra. Det har hänt en hel del. Min pappa tillsammans med min man har äntligen gjort färdigt staketet hörnen på staketet, så snart ska jag lägga ut en fin bildserie från hur steketet blir till.

Svärfar kom ner idag och hade med sig en minitraktor. Med den har han harvat. Han har även krattat en hel del så nu ser baksidan riktigt nice ut. När jag skulle försöka dokumentera lite av det vi har gjort i helgen så upptäckte jag til min förtvivlan att minneskoret var fullt. Så ni får hålla tillgodo med bara tex idag.

När staket bygget var klart så röjde vi lite på tomten. Det innebar att vi städade och plockade iordning. Äntligen planterade vi även mina rosor som jag fick när jag slutade på mitt förra jobb. Vi satte dem bara på en provisorisk plats så att det ska övervintra. Det är svårt att veta vart jag ska plantera växter när jag inte ens har en gräsmatta. Jag hoppas att vi ska kunna beställa ett lass med jord så att det ska kunna sätta sig i vinter så att vi kan så och få en fin och plan gräsmatta till våren.

Vi har väldigt många EU-pallar över efter bygget. Dessa sågar jag sönder och eldar upp i vår tunna just nu. Det tar lite tid men man kan göra annat och behöver inte passa elden vilket är väldigt smidigt. Nu ser det hyffsat ut och vi är redo för vintern. Jag behöver dock åka en runda till tippen med två trasiga cefé stolar och lite annat skrot som låg och skräpade.

Det var riktigt najs med en varm dusch när jag kom in, man blev lite frusen framåt kvällen dock ahr solen strålat hela dagen och jag har gått i t-shirt. Vi satt ute på altanen och åt alla måltider idag det var nog årest sista gång vi kunde göra det.

Jag hade mycket energi efter att ha jobbat ute hela dagen och jag har äntligen fått upp gardinstången coh gardinen jag köpte för flera månader sedan i klädvården. Känns mycket skönt. Nu kan jag stryka ännu en sak från min att göra lista.

Rugby
SM-semifilan två spelades i går i Göteborg. Motståndet var densamma som förra helgen alltså Uppsala. Vi vann matchen med 46-5 och enligt båda lagens tränare så var jag "outstanding". Inte varje match man får de omdömer så de kommer jag leva på lääääääääänge. *stolt* Jag lyckades dessuotm göra två försök själv från straff där jag lyckades ta mig förbi en massa spelare på försöktslinjen.

Inga kommentarer: