måndag 29 september 2008

Jaaaaaa.......



Idag blev kaminen färdig installerad så imorgon ringer vi sotaren som ska godkänna den. Det känns så himla skönt. Nu är äntligen ett projekt ur vägen.

Idag har vi snyggat till ute i trädgården. På framsidan har vi krattat och grävt upp grästuvor med minigrävaren. Det kommer bli så fint. Nu behöver vi dock jämna till marken vilket vi får göra med en pall och sedan har vi lite mer jord som vi ska fylla upp med på vissa ställen innan vi beställer din riktigt fina jorden som sedan ska läggas som ett tunt lager uppe på. Vi får se hur mycket min man får gjort här under veckan för jag har träning tis, ons, tors kväll och hinner därför inte greja något hemma. Det blir dessutom mörkt vid 19:30 så det är inte så lång stund man hinner vara ute och greja. Jag vill gärna kunna så gräs till våren och att marken så har satt sig överallt så vi slipper gropar utan får en jämn och fin gräsmatta.

Bilderna som jag lade med i detta inlägger kommer från förra helgen så svärfar var här och harvade med sin egen byggda minitraktor. Nu är gräsmattan så fin så fin. Den där minitraktorn finns det både släp, harv och en vält till. Vad mer kan vi behöva för att få en fin trädgård? Tyvärr kommer vi inte hinna klart med den i år men nu vet vi att vi har maskiner även till våren i alla fall vilket är bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag älskar den traktorn!! Den är så morbror för mig! :)