torsdag 4 september 2008

Någon som vill bli min spackel kompis?

Trots ont i ryggen och allmänt dåligt välbefinnande så kunde jag inte slappa på sängen utan låg bara och tänkte på allt som behöver göras för att övervåningen ska stå klar till årsskiftet. Det börjar kännas som att tiden börjar sina. Det känns inte roligt att greja på insidan när man kan greja ute. Jag vill samtidigt har en grön och fin gräsmatta nästa år. I vilket fall som helst så spacklade jag en runda i ett av sovrummen på övervåningen så nu är båda sovrummen spacklade två gånger. På Bauhaus fick jag reda på att man ska spackla två gånger på remsan mellan gipsskivorna och tre gånger på skruvarna. Vi får se om det räcker. Jag tror att det kanske till och med kan bli fyra gånger på vissa ställen. Idag tog iallafall den första 10 liters hinken med spackel slut, alltid något att fira!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

250-300kkr
"Lavendeln"

Martin sa...

Hej Harry,
det är ett väldigt fint hus ni har. Altanen, och då särskilt räcket, ser väldigt fint ut på bilden. Angående din fråga så använde vi 8-16 natursingel och det är inte så värst dyrt. Du kanske får betala 400 kronor per ton eller så. På vårt lokala grustag har de enhetstaxa när man köper ett släp, och det är 200 kronor.