torsdag 5 mars 2009

Cykeldags

Våren är nu nära och jag har börjat inse att det börjar bli dags att damma av cykeln. I förra veckan när jag rensade i förrådet uppe så plockade jag ut min racercykel. Den köpte jag sprillans ny inför min andra Vätternrunda för några år sedan. Förra året användes den dock väldigt sporadiskt och i vinter har den endast stått och samlat damm i förrådet. Nu var det alltså dags för den att få lite omvårdnad.

Jag tog fram en hink med vatten och en trasa och med enkla medel så gjorde de underverk med cykeln. Jag rotade även fram cykelpumpen på vinden så nu är cykel nästan topp tipp. Den skulle behöva lämnas in på service så kedjan kan få sig en uppfräschning och växlar och bromsar kan få sig en översyn. Det gäller att passa på lämna in den innan alla andra börjar cykla så det är kö hos cykelverkstaden.

Här kommer lite före och efter bilder på min dammiga cykel.



Inga kommentarer: