onsdag 18 mars 2009

Här händer det grejer

Idag har jag fått sytt klart två panel gardiner. Jag har även gjort kanalen upptill på fyra stycken till. Då gardinstången inte sitter upp ännu så vill jag vänta med att lägga upp dem. Jag och min kompis fick även sytt hennes fyra panel längder och jag hoppas de nu passar på längden.

Jag fick även sätta upp gardinstången innan jag kunde få upp gardinerna men även det har jag fixat. Lite assistans av min man fick jag då jag stötte på lite problem.


Nu finns det alltså gardiner till ett sovrum. Det blåa sovrummet satte jag upp en grå gardinstång i och jag har kommit fram till att jag här ska ha helt vita gardiner. Detta för att vi har så mörka tapeter där och att rummet behöver bli ljusare. Så nu gäller det bara att hitta de rätta tyget att sy något snyggt utav. Jag tycker det är riktigt skoj att sy synd bara att man inte har så mycket tid över när man jobbar. Det är en av fördelarna med att vara arbetslös. Det gäller att se det positivt annars kan det blir jobbigt.


När jag ändå var i farten och hade skruvdragaren i högsta hugg så satte jag fart nere på botteplan också. Äntligen fick jag upp krokarna till gardinomtagen. Att de skulle behöva ta över ett år det är helt otroligt!!!

Inga kommentarer: