onsdag 7 januari 2009

Debatt om julpynt!!


Nu har jag fått nog. Nog av alla människor som inte respekterar tiden då det är dags för julpynt. Varför börjar en del julpynta redan första advent för att sedan ta bort det direkt efter nyår?

Julen är inte slut förrän den dansas ut den 13 januari på tjugonde jul, även kallad tjugondeknut.

Om människorna kunde börja adventspynta med elljusstakar och ljuslingor till första advent och sedan julpynta tidigast 3:e advent och sedan ha kvar sina jul saker och adventsljusstakar till tjugonde jul då hade vi alla fått njuta av dem till den rätta dagen.

Jag förstår inte heller de som ställer upp och tänder sina adventsljustakar flera dagar INNAN 1:a advent. Ok om man ska bort eller dyligt och ställer upp dem i fönstret innan, men då ska de banne mig inte tändas innan rätt dag.

Det känns som att folk inte respekterar julpyntet längre.

Själv så ska jag har kvar alla mina julsaker till den 13 januari!

Länge leve julpyntet.