tisdag 20 januari 2009

Födelsedag mm

Det har hänt en del saker sedan sist. Jag har fyllt år bland annat. Så i fredags hade vi lite fest här. Det var väldigt lugnt dock och jag tror gästerna var mer mätta än fulla om man säger så.

I lördags var vi bjudna på middag till ett annat par som nyligen förlovat sig. Det var trevligt men jag höll mig nykter för att känna mig pigg dagen efter.

I söndags kom svärföräldrarna över på lite mat och för att gratulera mig. Efter att vi hade ätit så gick vi upp på övervåningen och spelade Wii och det var uppskattat var svärföräldrarna. Jag tror nog de kommer köpa sig ett eget.

Idag har jag äntligen börjat lite smått på övervåningen. Det har legat på is sedan i december nästan. Förutom min man som satt upp några lister. Jag känner att jag måste passa på och utnyttja min tid som arbetslös och försöka få klart övervåningen. Grannarna som började i höstas kommer snart bli klara före oss annars. Just nu är det bara träning och jobb som gäller för min man. Det blir en del övertid då de är några personer kort. Tyvärr har inte jag den kunskapen som de behöver annars hade de passat perfekt.

1 kommentar:

Maria sa...

Grattis i efterskott!!!

Jag slutade träna tvärt (efter att ha tränat i nästan hela mitt liv) när vi började på allvar att bygga på huset i April. Sedan dess har jag haft svårt att komma tillbaka. Kommer mej inte ens för att prommenera.

Jag spelade innebandy på elitnivå till jag var ca 30. Sedan har jag spelat i B-laget på kul. Det gick så långt att jag kom med det Spanska landslaget när jag var 40 år! Och var med i ett VM som gick i Danmark 2007. Resultatet för laget var väl inte det bästa men det gick väldigt bra för mig.

Iår har jag inte spelat innebandy alls. Har inte velat att bara spela matcher helt otränad. Det är ofta då hälsenor och sådant ryker... och så är jag ju faktiskt 43 år nu;-)

Din debatt var faktiskt lite kul, trots att jag själv inte tycker att det spelar någon roll när julgrejset plockas bort så respekterar jag dem som tycker att det är heligt med datum och så.

Så nu har alltså du fått den så kallade bloggtorkan. Du behöver inte vara orolig. Rätt som det är kommer den tillbaka och då står du där med tusen saker du vill förtälla, och då får vi massor att läsa;)

Kram på dig // Maria