tisdag 16 juni 2009

Ett avgörande telefonsamtal


Jag är fortfarande helt mållös. Igår fick jag ett telefonsamtal från en otroligt glad och smått chockad lillasyster. Hon hade nämligen pratat med inte mindre än självaste förbundskaptenen i friidrott som hade ringt henne. Hon har blivit uttagen att för första gången i sitt liv representera Sverige i friidrott. Det är Lag-EM i helgen i Portugal och min syster ska få ställa upp i stafetten 4*400m.

I lördags persade hon på den distansen med en hel sekund och det är nog mycket tack vare de som hon lyckades klättra förbi några på Sverige bästa listan som gjorde att just hon fick åka.

Det kommer med all säkerhet visas på TV så se till att hålla ögonen och öronen öppna för när det visas jag gissar på söndag.

Ett stort GRATTIS till min kära syster.

1 kommentar:

Maria sa...

Oj vad häftigt!!!

Hälsa och gratta, det är verkligen roligt att få vara med och representera ett landslag.

Hälsa även att jag håller tummarna.

Kram Maria