onsdag 17 juni 2009

Ett spännande ögonblick....

...hade vi här i måndags kväll. Jag fick som ett litet lyckorus i hela kroppen. Det spratt i hela mig. På eftermiddagen bestämde jag mig att idag gör vi det. Jag skickade ut sms till nära och kära och hoppades på att vi skulle få dela denna cermoni med några till. Totalt blev vi 8 stycken vilket bestod av W.s släkt. Inte så konstigt när de är de som bor närmast.

Jag började förberedelserna med att:

Baka en nutella tårta. För första gången i mitt liv köpte jag färdiga tårtbottnar!

Vit choklad hyvlas på med osthyveln.

Gästerna börjar anlända.

Champagneglasen står redo och lika så den kylda champagnen.

Bubblet hälls upp. Och nu måste ni så klart undrar vad det är för spektakel som ska hända. trummvirvel.....

Flaggstångsresning........

Snabbt gick de jag han knapp med att fota.


Och där var den redan på plats.

En extra åt dragning på muttrarna så den inte får för sig att flytta på sig.

Här är alla gästerna samlade förutom jag som står bakom kameran.

Vi var tvungna att ta fram vattenpasset för att kolla så att den verkligen stod rakt. Och visst gjorde den det.

Så var det dags att hissa upp flaggan i topp. Den gjorde jag och W själva. Så W.s kusin tog över kameran.


Nu är den på väg upp.

Titta så fint den fladdrar där uppe mot den blå himlen. Dock ser hela flaggstången skev ut på kortet men det är fotografen som helt enkelt inte står rakt.

Dagen till ära hade vi dukat med finporslinet ute på altanen.

Special inköpta dammsugare hade vi också införskaffat.

Nutella tårtan pryddes med svenska flaggor och smakade gudomligt gott.

Så gick det till när flaggstången restes hemma hos oss!!!

1 kommentar:

MrsUniversum sa...

Fanfar och grattis till möjlighet att hissa fanan...

Se bara till att inte göra som jag - tappa ena änden av linan så den åkte i topp ;)