onsdag 10 juni 2009

Gardena


Jag har blivit frälst i märket Gardena. De har så otroligt mycket bra saker till trädgården och med dessutom bra kvalité. Idag hittade jag äntligen en sak som jag länge eftersökt och därför bett svärfar tillverka en åt mig. Den han tillverkade blev jag inte så nöjd med då jag tyckte röret hade för stor diameter och därför sprutade ut för mycket vatten. samt att den inte passade på vår slang utan vattnet sprutade åt alla håll. Vad är det då jag suktat efter jo en rotblötare. När jag var på Bauhaus i Bäckebol och frågade efter det så fanns de inte och de hade heller aldrig sett någon eller knappt visste vad jag pratade om. Men på Bauhaus i Uddevalla där hängde de så fint på väggen. Tre stycken gardena hade de och dessutom flera stycken av ett annat märke. Jag som bestämt mig för att satsa på kvalité och har blivit svag för just gardena slog till på den trots att den var tre gånger så dyr!?! Jag köpte även ett fint set med en planteringsspade, kratta och en ogräsupptagare. Nu ska här krattas och rensas ogräs! Självklart var det även Gardena på dessa tre.

Inga kommentarer: