måndag 8 juni 2009

Gräsklippare

Gräsklippare hit och gräsklippare dit...det är en djungel. Vilken gräsklippare ska vi välja? Det finns en gräsklippare för alla prisklasser men hur lättkörda är de? Hur miljövänliga är de? Med eller utan uppsamlare? Sa vi välja bensindriven eller kanske el driven? Eller varför inte uppladdningsbar?

Det jag har bestämt mig för är att det ska vara en gräsklippare med uppsamlare samt en gräsklippare som klipper fint, hur man nu avgör det! Det hade även varit skönt att ha en uppladdningsbar klippare så man slipper hålla på och köpa och fylla på bensin stup i kvarten.

1. Denna är en av de gräsklipparna som gräsmatte gurun Olle Berg förespråkar. Han förespråkar några till med då de kostar uppemot 20 000kr så är det inte aktuella för oss. Så mycket pengar kan vi inte lägga på en gräsklippare. Jag vet inte vad denna kostar dock. Nackdelen är dock att klippbredden enbart är 38cm.
2. Detta är en klippare av märket Klippo. Båda mina grannar har precis investerat i varsin likadana Klippo gräsklippare. Ingen av dem har dock valt att ha med uppsamlare. På Klippos hemsida kan man svara på några frågor så får man sedan utvalt de klipparna som passar en bäst. Jag fick då två alternativ och det var denna samt nästa. Denna kostar 8150kr. Klippbredd 48cm.


3. Detta är det andra alternativet som Klippos hemsida valde ut åt mig. Denna kostar 9200kr. Jag vet inte riktigt vad skillnaden är på alternativ 2 och 3 eller om det som är skillnaden är värt 1000kr mer. Klippbredd 48cm.

Jag har fortfarande inte blivit något klokare och det snurrar runt gräsklippare i min hjärna. Jag har inte så många veckor på mig att bestämma mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, uppsamlare är toppenbra tycker jag som inte vill ha extragödning med gräsklipp i gräsmattan. Klippet lägger vi hos oss runt bärbuskar, pioner och litegrann i kökslandet. Det växer så bra av det.

MrsUniversum

Maja sa...

Jädrans skitpoliser...
;)

Bella sa...

men hur går det med gräsmattan har det växt något mera måste få en bild till.