fredag 14 augusti 2009

Hemliga rummet

Det har börjat bli lite ordning på torpet. W har haft semester i två veckor och vi har inte direkt legat på latsidan men vi har inte jobbat ihjäl oss heller. Menas W har pysslat med de sista listerna i förrådet så har jag städat ur vårt gamla datarum. Numera så det ut så här...

Det har alltså förvandlats till ett sy-, stryk- och pysselrum. Nu krävs det dock en hel del piffning, inget sådant har jag gjort ännu. Jag har en tavla som man kan se ståendes på golvet under strykbrädan som jag ska sätta upp. Sedan får vi se hur jag ska piffa till resten av rummet. Just nu har jag en överbliven hurts som min lillasyster I ska ha jag väntar bara på att hon ska hämta den nu.

Så nu kommer vi inte ha stora högar med strykkläder längre utan nu stryker vi efterhand. Vi får se hur länge det håller i sig.

Inga kommentarer: