tisdag 25 augusti 2009

Söta barn

Idag när jag var ute och rensade lite ogräs i våra rabatter så kom grannens lilla tjej. Jag tror hon är runt 4-5 år. Det är kanske tredje gången som hon kommer fram och pratar med mig. Tidigare har hon stått och sett helt morsk ut när jag försökt heja på henne. Idag kom hon i alla fall glatt fram och hjälpte gärna till att rensa ogräs. Vid ett tillfälle så säger hon -Varför kommer inte du och W och äter mat hos oss någon gång?

Jag blev så full i skratt, och jag tänkte att vad svarar man nu? Jag vet att en av de andra grannarna har varit hemma hos just granntösen på mat några gånger men de umgås som sagt mer än vad vi gör. Men en sån söt kommentar.

Hon undrade även varför inte hon hade fått vara inne hos oss. Hur skulle jag kunna veta att hon gärna vill se hur vi bor när hon knappt ens pratat med mig tidigare?

1 kommentar:

Ina sa...

Barn är ju för söta....