söndag 23 november 2008

Ett stort steg närmare jul!

Målet från allra första början var att vi skulle vara helt färdiga med övervåningen till jul då vi skulle fira den här med våra familjer. Efter att ha fått diverse el problem i september så har vi fått skjuta upp vårt mål. Vårt nya mål är att vi ska hinna tapetsera klart i två sovrum och i hallen samt lägga golv där. Vi ska även hinna hänga upp elementen och sätta på värmen. Samt sätta upp trappräcket. Nu tror jag att vi kommer hinna för i helgen fick vi gjort riktigt mycket. Jag och min man kanske kan ta och tapetsera lite själva i veckan dessutom då borde vi definitivt hinna med golvet nästa helg.

Här kommer en ström med bilder av allt vi hunnit med i helgen.
Både min pappa och svärfar har varit här och hjälpt till.

Vattenskåpet som rörmokaren satte på plats i fredags.

Vattenskåpet är nu på plats och sista gips biten har jag fixat dit och även spacklat två omgångar.Här är golvet som vi hämtade i onsdags. Det har vi börjat lägga.Det är ett 3 stavigt click golv i ek från tarkett.
Här har pappa och min man börjat att lägga golv i det ena sovrummet.Lite bökigt att såga ut för kaminröret dock.
Precision!!!!!
Så här fint blev det när det var klart. Det ligger dock skyddspapper på så vi inte ska göra några märken när vi sätter upp listerna sedan. Denna bilden är från det andra sovrummet.
Svärfar fixade all fönstersmyg (tror det heter så). Mycket uppskattat pill jobb.

När mina föräldrar i vanliga fall brukar åka hem så hade min mor bestämt sig för att hon banne mig skulle se Bonde söker fru samt finalen av Ensam mamma söker. Därför stannade mina föräldrar till 21:30. VI började därför vid sju tiden att tapetsera och tror det eller ej men vi han klart en hel vägg i hallen. Underbart!!!!! Jag hoppas att vi ska hinna tapetsera färdigt i hela hallen nästa helg samt lägga klart golver.
Så här fint blev väggen när den var klar.

4 kommentarer:

Familjen Eriksson sa...

Vad fint ni får det!
Det är ju dessutom så mycket roligare att tapetsera än spackla att man kan köra någon extra timme bara därför...

Hälsningar
Maria

Anonym sa...

Det blir ju ass bra ju.. ni har ju junnit jättemycket så jag behöver ju inte komma och hjälpa till då till helgen =) karm

Harry sa...

Familjen Eriksson: Ja det är 100 gånger roligare att tapetsera än att slipa bort spackel och spackla.

Isabell: Du är hjärtligt välkomen att komma hit och hjälpa oss. Det finns fortfarande saker som behöver göras så du blir inte arbetslös jag lovar. Vi ska försöka jobba på så mkt vi bara kan så vi slipper arbeta under jul och nyårsledigheterna.

Anonym sa...

Det blir ju kanon fint =)