fredag 7 november 2008

Slås mellan hopp och förtvivlan

I morse var jag överlycklig. Kroppen kändes pigg och allert äntligen. Efter att ha tränat i två veckor och innan dess varit sjuk i en månad och inte gjort nått. Jag kände mig även pigg trots att jag bara sovit i 7 timmar i natt. Men den största anledningen till att jag kände mig så pigg var att mattläggaren kom i morse. Han började med att spackla väggarna i badrummet med våtrumsspackel och sedan primade han golvet.

Jag själv fick skynda mig att åka till jobbet så jag inte skulle bli alltför sen medans min man är hemma och håller ställningar och jobbar hemifrån idag.

När golvläggarna sedan kom tillbaka för att våtrsumsspackla golvet så berättade de för oss att vi hade lite problem. I badrummet har vi nämligen snedtak och de kan därför inte lägga mattan på det nya sättet som man gör nu längs med hela väggarna utan istället måste de göra på det gamla sättet alltså uppifrån och ner. Det innebär att den fina våtrumstapeten som jag grundat hela inredning till vårt badrum med inte passar. Den har medaljonger och det blir inte snyggt om medaljongerna ligger på sidan. Nu är jag därför lite deppig. De lämnade några kartonger kvar hos oss så vi har helgen på oss att välja ut något annat.

Jag som har valt en speciell blandare och badkar just för att allt ska bli snyggt ihop.
Drar en djup suck.....

2 kommentarer:

Vimsingen sa...

Förstår inte riktigt processen, men förstår känslan av frustration.

Men det är bara att kavla upp armarna och börja fundera ut nya kreativa ideer.

/Vimsingen

Familjen Eriksson sa...

Men, vad är det för skitsnack av mattläggaren?
Vi har ju snedtak på toaletten uppe och vår mattläggare fixade det på det nya sättet. Lite mer pill men inte alls omöjligt.

Kolla en gång till med dem och kanske också med tillverkaren, de borde ju ha full koll.

Jag håller tummarna!

Kram
Maria