söndag 16 november 2008

ÅÅÅhhhhhh så roligt...

Det varit en otroligt händelserik helg. De kommer bli mååånga bilder idag för att visa vad som hänt på övervåningen bla. Jag är otroligt nöjd över allt som vi hunnit med.

Mina föräldrar kom redan vid 18 tiden på fredag kvällen och min pappa och min man började då tapetsera följande vägg i ena sovrummet. Det tog dem ca 2 timmar att få den klar innan de avslutade för kvällen. Själv var jag på tre rätters middag med rugbylaget för att fira vårt SM-guld.


Få lördag morgon började jag och min pappa att tapetsera övriga väggarna i samma rum. Dessa skulle ha en silverfärgad Metallic tapet. Medans jag och min pappa fixade med detta så kopplade och fixade min kära man till ventilationsrören som går på övervåningen upp till vinden, förrådet och till badrummet.

Några av verktygen som vi använde oss utav för att få upp tapeterna på väggarna.


Sovrum nummer två började pappa och min man att göra efter 15 på lördagen. Då åkte jag samtidigt iväg för att spela en basketmatch. Basketmatchen blev tyvärr en förlust match för oss men jag blev bäste poäng plockare med 11 poäng. Alltid något att vara glad över.
Nedan ser ni hur fondväggen ser ut i det andra sovrummet. Denna tapet var tydligen väldigt svår och jobbig att mönsterpassa så det tog dem fyra timmar att få enbart en vägg klar. Men fint blev det när det var klart.


Idag har jag ägnat mig åt att spackla och måla väggarna i hallen. De ska grundmålas innan de ska tapetseras. Det börjar snart bli dags för tapetsering även i hallen. Det är två väggar kvar som ska slipas en gång och sedan grundmålas samt två ytterhörn som måste spacklas lite mer. Målet är att det ska bli klart under veckan. Här nedan ser ni hur vita och fina väggarna i hallen är nu.


Efter att jag målat klart för idag så bestämde vi oss för att försöka se om vi kan få ut räcket till trappen som vi byggt in i förrådet. Vi var osäkra på om vi skulle lyckas få ut det så därför ville vi prova. Det var lätt som en plätt att få ut det men det väger massor, så det är bra att vara stark ibland. Nedan ser ni hur räcket ser ut.

Vi har även satt upp skåpet under handfatet samt badrumsskåpet och det blir sååååååååå fint!

Sist men inte minst så satte de två herrarna upp ett element i ett av sovrummen.


Det känns som en riktigt hädelserik helg och jag är otroligt glad över att det bli så fint. Jag är också otroligt tacksam över mina föräldrar som är här och hjälper oss. Min mamma och också här men hon hjälper inte till på övervåningen utan sköter markservicen med bravu. Hon har idag stått och rullat köttbullar som vi ska ha på julen.

Nästa helg kommer mina föräldrar tillbaka och då ska vi lägga golv i de båda färdig tapetserade rummen. Själv får jag nog slipa och spackla i det sista sovrummet och i förrådet så även de kan bli färdigt någon gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅ det var mycket ni fick gjort i helgen, ser ju riktigt najs ut =)
Sitter på jobbet nu och jobbar natt. Provar på en natt nu innan jag börjar på riktigt. 6,5h kvar. hehehe.. lugnt än så länge... höres kramis