söndag 2 november 2008

Söndagens happenings

Jag får väll visa lite bilder på hur det ser ut på vår övervåning. Vi har idag spacklat och slipat och städat undan en del saker som vi inte behöver längre. Bland annat en del verktyg som vi kommer klara oss utan på övervåningen. I väntan på att vi ska bygga garage så hamnade dem på vinden.

Så här det hörn listen ut när den väll är på plats. Jag satte fast den med montage lim. Imorgon blir det till att börja spackla hörnet. Jag har dragit på det med att göra hörnen då jag inte vetat hur jag skulle göra därför började jag med hörnet i förrådet. Inte lite illa om det går snett där inne om om det sker ute i hallen. Limmet torkade i alla fall snabbt så om det går bra med detta hörnet så är det bara att ge sig å de kvar varanden.

Så här ser badrummet ut nu. I veckan så kommer mattläggaren...tjoho!!

Dessa väggar har fått sig ytterligare en omgång med spackel.


Likaså dessa men här är spacklet grått så det syns inte så väl.


Här kommer nu några bilder på förra helgen jobb med grundmålningen.





Tack syster yster för att du kom och hjälpte mig med målningen förra helgen. Det var mycket roligare att måla med sällskap.

1 kommentar:

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Halloj!

Såg din hörnlist i järn, eller stål eller vad det nu är till dem. Vi hade likadana i vårt förra hus och då spacklade vi först, sen för att vi ville att det verkligen skulle hålla emot ALLT tapetserade vi över en glasfibertapet UTAN mönster. De finns helt släta. Det blev skitbra!
Ville bara tipsa:-)

Vilka snygga innerdörrar!

Leena