tisdag 2 december 2008

Vad som händer härnäst!

Nu är det hög tid för mig att börja fundera på vilka tapeter jag ska ha i master bedroom på övervåningen. Det är bara de sovrummet kvar att tepetsera. Förrådet är kvar också men jag är osäker på om jag ska måla det eller tapetsera det. Men ack så svårt det är att välja tapeter.

Om vi jobbar på bra på kvällarna och helgarna nu så tror jag att vi kan vara klara med tapetsering och golvläggning i både sovrummet och förrådet. Vi har dock ett litet problem och det är "Vart ska vi göra av alla verktyg och överskottet av byggmaterialet?" Vi kommer bli tvugna att packa ihop och bära upp på vinden för att kunna fortsätta bygget. Det ska bli skönt när vi får ett garade med förråd utomhus så småningom. Min racercykel är inte helt optimal att ha i ett sovrum.

Ikväll har jag dock basketmatch och när jag kommer hem ska jag göra pepparkaksdeg om inte min man gjort det innan jag kommer hem. Imorgon kommer nämligen ett annat par på besök och vi ska förvandlas till barn på nytt och baka pepparkakor har jag tänkt. Jag har till och med köpt röd karamellfärg så vi ska kunna göra röd lasyr. På torsdag så har jag basketträning på kvällen men eventuellt kör jag rugby då har inte riktigt bestämt mig ännu. På fredag blir det gymmet med min man och på lördag då är vi hel lediga och jag räknar med att vi kan slipa och spackla hela sovrummet en gång samt plocka unden en del saker.

2 kommentarer:

Operan 8 sa...

man ska väl ha någon fördel med att bo häruppe i alla fall :-) Hoppas snön ligger kvar fram till jul den här gången, i vanliga fall är det lite svajigt med det även här

//Jenny

Anonym sa...

Hej kikar in... Vilken fin blogg ni har. Kul att bygga.

//Trollisbo