söndag 28 december 2008

The West!!

I Hälle så händer det inte så mycket just nu. Vi tar det mest lugnt tycker jag. Idag har vi dock haft besök av en rugbylagkamrat till mig vilket givetvis krävde lite städning. Om en timme kommer våra grannar över på lite mat så här på söndag kvällen. Vi kommer bjuda på en viltgryta med sallad och ris och till efterätt en kladdkaka.

Här kommer receptet på viltgrytan:

Viltgryta (4 pers)

Kycklingfileér
1 dl koncentrerad svartvinbärssaft
2 dl vatten
4 dl creme fraiche
2 buljongtärningar
10 krossade enbär
2 tsk timjan
2 msk soja

Stek kycklingen.
Blanda ihop allt annat i en kastrull eller gjutjärnsgryta.
Lägg i kycklingen och "koka" blandningen i ca 10 minuter.
Servera med ris eller potatis och sallad.

Jag har blivit frisk igen och börjat träna. Det var dock tänkt att jag och min polare som jag hade på besök skulle ut och springa men hon kände sig lite krasslig så vi kollade på damernas VM rugby final från 2006 mellan England och Nya Zeland istället.

Övriga tiden av när jag slappat så har jag ägnat en del tid åt min kära vän datorn. När min storebror och hans tjej var här under julen så blev jag introducerad till ett webb baserat spel som man spelar på sidan the-west.se Det är ett slags rollspel där man måste arbeta och utföra uppdrag för att komma vidare och klättra uppåt i nivåerna. Tyvärr måste man dock sova emellanåt för att samla kraft för att jobba ibland. Det är både på gott och ont tycker jag. Det innebär ju att man inte kan bli spelandes hela nätterna men det innebär också att man måste ha TÅLAMOD!!!!!

Inga kommentarer: