lördag 25 april 2009

Dagens slit

Herru jeda mig vad mycket vi har hunnit med att fixa idag. Jag har fått hjälp både från mina föräldrar och svärfar så det har som sagt hunnits med en del. Jag ska försöka visa lite bilder på vad vi åstadkommit.

Dagen startade med 90min cykling på denna gudomliga sak, tillsammans med min pappa. Vi avverkade 37km.

Dagen fortsatte i rask takt med att svärfar kom körandes med sin traktor och hade denna underbara grävare med sig. Dagen har sedan fortlöpt medan vi har jämnat ut tomten med hjälp av en minigrävare och en hemmabyggd minitraktor.


Vi har även flyttat på vårt äppelträd och plommonträd som vi tidigare bara planterat tillfälligt. Nu har vi dock bestämt vart de ska stå och grävt ner dem för gott.


Då vår jord eller snarare cement till mark inte går att gräva i för hand så har jag varit tvungen att redan nu planera ut vart jag ska ha mina rabatter. Jag har därför använt mig av minigrävaren och grävt upp runt hela altanen så att jag kan sätta lite buskar och blommor där så småningom. Jag har dock planterat mina rosor längs med ena kortsidan. Vi får hoppas att de tar sig.


Så här fint ser det ut numera vid min plantering som är det första man möts av när man kommer hem till oss. Min mamma har kratta bort alla större stenar som låg framför så nu är ser det riktigt fint ut. Tyvärr blev bilderna väldigt mörka trots att det var ljust ute. Det är inte lätt att få bra ljus när det börjar skymma.

2 kommentarer:

Isabell sa...

det börjar att se bra ut nu. jag får hoppas ni får en gräsmatta snart bara.=)

Harry sa...

gräsmattan kommer nu är det inte långt kvar...