måndag 27 april 2009

Stryka i solen


Idag stod det stryka på schemat. Hur kul är det att stryka inomhus när det är strålande solsken utomhus?

Jag tog därför med mig stryk brädan och strykjärnet och den o strukna tvätten ut på altanen. Jag gjorde dock en miss och torkade inte av altanen innan jag började. Jag lärde mig av mitt misstag och fick därför tvätta om ett lakan men fem minuter senare då jag legat på alla fyra och torka altanen så var det fritt fram att lapa sol och stryka på samma gång. Underbart!!!

3 kommentarer:

Viveka på Humlebacken sa...

bra idé, det måste jag komma ihåg:)

Maria sa...

Hahaha, vilken bra ide! Tack för bägge tipsen, att stryka ute och att tvätta altanen först :-)

Kul att även du är med och visar vårtecken.

Kram Maria

Fia sa...

Härligt med stryknig i solskenet, det måste jag testa ;)
Fia