torsdag 9 april 2009

Integrerad lucka till altanen

Nu har vi varit ute i vårvädret och snickrat. Vi har byggt en integrerad lucka under altanen. Den smälter in jätte fint och om man inte vet att det är en lucka så kan man inte se det heller. Titta själv....Här är översta och understa brädorna på plats till själva luckan. Man kan se en viss färg skiftning och det beror på att altanen är oljad flera gånger i somras men det är inte den nya trallen som vi bygger med nu så de måste göras när allt är klart.

Här har vi satt ditt ytterligare en bräda. Bara en kvar.

Här ligger nu luckan helt färdig. Jag upptäckte dock att jag tyvärr inte tagit någon bild när luckan hänger på plats. Vi var så otroligt stolta jag och min man efter att vi lyckades så fint så kameran blev kvar i min ficka. Nu är det för mörkt ute för att jag ska kunna dokumentera så jag får helt enkelt återkomma. MEN jag tog en bild med min mobil och skickade stolt till min pappa kom jag precis på. Här nedan ser ni alltså nu slutresultatet. Visst blev det snyggt?

Här är våran alldeles egna övervakare av bygger. Det är dock en väldigt listig katt vi har. Han har till och med lärt sig att ta sig in hos grannen genom deras kattlucka flera gånger. Idag försökte han även gå in i grannens båt men de satte jag stopp för.

Inga kommentarer: