måndag 13 april 2009

Påskturnering i Trelleborg

Rugby turneringen i helgen gick riktigt bra. Vi spelade 4 matcher på fredagen och förlorade tyvärr en av dem mot ett holländskt lag. Vi spelade riktigt uselt. Vi hade ett riktigt tajt spelschema och han knappt äta mellan matcherna så hela laget var helt slut efter första dagen.

På kvällen var det i sedvanlig ordning party på schemat. I rugby även kallad tredje halvlek. Själv nöjde jag mig med två cider innan jag kände mig redo att krypa till sängs för att om möjligt orka spela semifinal dagen efter.

kl 12:15 på påskafton så stod vi redo på planen för att möta Malmö/Pingvin i en hård match om en finalplats. Vi var strået vassare och själv kunde jag köra det avgörande försöket som resulterade i vinst. Och vips så var vi redo för final. I finalen fick vi möta det holländska laget som vi förlorade ganska stort mot på fredagen.

Vi var nu taggade till tusen och var beredda att ge dem en rejäl match. Vi bjöd verkligen upp till dans denna gången och holländskorna fick kämpa sig till vart enda poäng. När slutsignalen ljöd hade dock holländskorna lyckats springa in 3 försök och vi bara 2 så det var bara att tacka för oss och glädjas åt ett silver. Det positiva var att vi ändå spelade bra denna matchen till skillnad mot dagen innan.

Vi var trots en silverplats nöjda och jag tror alla i laget kände att man aldrig kan få för mycket kondition.

För er som undrar så vill jag bara meddela att visst blev det lite naket under turneringen. Mitt under vår final så kom det ett gäng med rugbygrabbar springandes spritt språngande nakna. Ingen var förvånad....

1 kommentar:

Jenny sa...

Tack för tipset, ska fixa en efterlysning efter exakta tapeten på bloggen i morgon!

Hoppas du haft en fin kväll, kram Jenny