fredag 2 oktober 2009

Kändisar jag mött genom åren

På bloggen Charlottas Hemmaplaner kunde man den 15 september läsa om kändisar hon mött. Lundinskan var väldigt snabb och kontrade med ett likadant. Jag satte mig genast och radade upp vilka jag har träffat. Dock blev inlägget liggandes och inte förrän nu har jag äran att presentera nedanstående........

Detta inlägget kommer många dagar försent men har man drabbats av plötslig torka så tar det lite tid att hämta sig igen. jag har även grubblat och grubblat då det känns som att det borde vara fler kändisar jag har träffat. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad alla heter. Jag minns tex då jag pluggade i USA så kom en av presidentkandidaterna och höll tal 100m ifrån mitt rum. Men jag minns ju inte vem det var. Just då var jag inte ett dugg intresserad av det heller. Troligtvis var det Al Gore och året var 1999.

Resten av mina inlägg presenteras in kronologisk ordning.

År 2009
Jag ska försöka presentera kändisarna jag har mött i kronologisk ordning. Därför börjar jag med min syster Rebecca Högberg. Hon blev på SM i friidrott i år definitivt en kändis med stora mått då hon klättrade in på sverige topp listan samt nosade på EM-kvaltiden till nästa år. En fjuttig hundra del på 400m var hon från att klara gränsen. Hon vann SM guld genom att slå sitt personliga rekord med 1,66 sekunder.


År 2007
Under året vi skulle gifta oss så var vi ofta inne på Bröllopstorget och där kom i kontakt med andra bröllopspar som liksom vi behövde hjälp med servering och dylikt under bröllopet. Det slutade med att vi bildade grupper som hjälpte varandra och det fungerade jätte bra. På ett av de bröllopet som jag var på som var Bingo Rimé gäst. Han var nämligen då gift med brudens syster. Bingo var trevlig coh kom in till oss i köket så jag har faktiskt pratat med honom.


Någon gång mellan 2003-2005
Alice Bahs pappa
Under polishögskolan så hade man övningar med personer som var figuranter. Jag gick på polishögskolan i Växjö och Alice Bah kommer därifrån och då kommer kopplingen till hennes pappa. Han har jobbat med psykiskt sjuka i många år och var därför väl insatt i hur psykiskt sjuka personer reaegrar. Han var därför figurant under en av våra övningar vi hade.

År 2003-2004
Någonstans här emellan så bodde min syster Rebecca i Växjö. Där tränade hon också lite friidrott och det gjorde hon för Agne Bergwall i Karolina Klüfts grupp. Så Agne Bergwall som ändå de flesta känner till vem det är har även jag träffat när jag har tränat rugby i Tipshallen. Likaså Karolina Klüft har jag sprungit på i Växjö flera gånger.


År 2001
Gunde Svan, Agneta Sjödin och alla gladiatorerna. Då jag var en deltagare som satte skräck hos gladiatorerna så brukar folk fortfarande komma ihåg mig. Den roligaste kommentaren kom från Elektra under programmet direkt efter gatloppet "Hon var som en jävla ångvält!". Det var alltså mig hon pratade om efter att jag slagit även herrarnas rekord i gatloppet. Jag har en bild på mig och Agneta tagen med en polaroid kamera men den är inte inscanad och jag vet inte riktigt vart bilden är så ni får nöja er med en bild på Gunde och Agneta istället.


År 1995
Tidigare i min ungdom rättare sagt då jag gick i årskurs åtta så blev jag uppringd och för frågan om att vara med i TV programmet Aha Sa mark. Då jag hade varit med i Mark Levengoods radioprogram vid några tillfällen tidigare så ville de har med mig i tv. Det var väldigt spännande att bli hämtad med taxi och körd till flyget som sedan tog mig till Stockholm. Jag minns att jag såg en älg på riktigt för första gången i mitt liv under taxifärden. Väl framme i Stockholm blev jag mottagen av en tjej som förde mig till Skansen där inspelningen skedde. I tornet Bredablick dessutom. När jag kom fram blev jag mottagen av Alice Bha som var den personen som skulle ta hand om mig under dagen. Det jag minns mest var under lunchen då Alice pratade om att hon skulle på dejt på kvällen.

Mellan 1993-1994
Martin Timell skulle ha något familjeunderhållningsprogram där man som barn skulle tävla tillsammans med en av sina föräldrar tror jag det var. jag var ialalfall på audition för detta och fick sitta och prata med Martin i egne hög person. Om jag inte minns fel så hade man skickat in en ansökningsbrev och jag sedan blev uttagen för detta samtalet men mer än då minnst jag inte. Jag tror att en kille i parallellkassen kom med dock.

Alla bilderna är hittade på google/bilder

1 kommentar:

Charlottas hemmaplaner sa...

Kul läsning!

Trevlig helg!

//Charlotta.