fredag 9 oktober 2009

Trädgårdsarkitekten har varit på besök

Idag på förmiddagen har jag haft vår trädgårdsarkitekt på besök. Jag måste säga att jag har lärt mig massor. Nu ska jag bland annat breda ut tidningspapper och sedan ösa på med barkmull så jag slipper rensa ogräs i mina rabatter. Vi har även fått lite tips på mer exakt vilka träd vi ska plantera på vår framsida. Det lutar åt tre flerstammiga bergskörsbärs träd. De blommor gudomligt vackert lätt rosa på våren och får sedan röda blad under resten av sommaren. Det kommer bli en kanon fin alé.


Om några dagar kommer vi få ett mer detaljerat växtförslag. Åh så spännande. Men det mesta blir projekt till våren. Jag har fått massor med tips som jag inte hade någon aning om att man kunde göra annars. Ett tips jag fick var att jag varför altanen vill göra en plantering. Där har vi nu sått gräs för att jag inte visste vad jag ville ha eller när jag skulle göra planteringen. Jag ska nu markera hur stor plantering jag vill ha, gräva upp gräset och vända det upp och ner sedan lägga ut tidningspapper och sedan ösa på med täckbark. Efter ett år har gräset förmultnat och jag kan fixa i ordning min plantering.

2 kommentarer:

Erika sa...

Ååå va roligt det lät med en egen trädgårdsarkitekt. Blir lite avis!

Maria sa...

Hej hej, vilken låååång härlig och rolig kommentar du lämnade till mig igår.

Jag skrattade massor när jag läste den. Tänk att mina tokerier smittar av sig så pass att du tom fått för dig att virka klart dina alster som legat och väntat i vad var det nu? 20 år? Hahahaha.

Så härligt. Det här med bloggeriet alltså. Det är ju bara helt underbart eller hur:)

Lycka till med färdigställandet av din omoderna tröja. Vem vet? Kanske blir den het igen:)

Kram Maria