lördag 3 oktober 2009

Mitt syrum!

I förra veckan var jag upp till tennissyrran i Trollhättan som även hade besök av friidrottssyrran. Vi möttes upp på Överby som är ett köpcentrum för er som inte vet. Det som stod överst på inköpslistan vad att hjälpa till att hitta en klänning till friidrottssyrran som hon kan ha på sig på friidrottsgalan om en vecka. Vi hittade en jätte fin elegant klänning till henne på MQ som kommer bli jätte bra. Nu håller vi alla tummar vi kan för att hon ska få priset hon är nominerad till också.

Shoppingrundan avslutades ialalfall på rusta och där sprang jag på dessa mattor som bara var tvugna att följa med mig hem. Det kläder på golvet i gästrummet och det gör sig kanon bra där.



Värre är det dock med överkastet som numera är alldeles för litet eftersom vi har bytt från en 80 säng till en 180 säng. Det ligger dock på som skydd för Hazze annars är sängarna fulla med katthår för just täckena i gästrummet är de bästa att ligga på tycker han.

När jag var på Tygladan så hittade jag ett kanon fint tyg som jag hade tänkt ha gästrummet. Jag blev dock inte alls så nöjd över att ha en kappa i de rummet det passade inte helt enkelt. Nu måste jag leta upp något nytt typ som jag kan sy längder av. Jag vill ha det lite gammaldags och romantiskt där inne.

Gardinkappan passade istället desto bättre i mitt syrum. Se själva.
Här ser ni bordet där jag sitter och skapar. I fönstret kan ni se en röd pelargonia och ja jag vet den passar inte in här färgmässigt men den trivs bra i solen i söderläget där. Jag fick ett skott av svärmor i somras som nu har växt till sig till en egen stor planta.

2 kommentarer:

Louise sa...

Ni fixar ju till det riktigt fint!

Sv; Haha, jao det var dom allt. ^^
Hur kommer det sig att du sökte till gladiatorerna?

Yvonne sa...

Åh, så fint!! De 4 tavlorna var ju jättefina!! Och jag gillar den rosa mattan!! Pax för att sova i det romantiska rummet...*ler*. Nu vill jag åxå börja jobba så jag får piffa lite hemma.Kram