fredag 23 oktober 2009

Läget...

Klockan är snart ett och jag kan inte sov. Har försökt men det gick inte. Istället smög jag ner till tvättstugan och städade lite det var behövligt. Nu ligger det en stor hög med bråte i hallen som jag ska köra tipp tippen eller som ska upp på vinden imorgon när jag vaknar om jag somnar någon gång först vill säga. Men nu sitter jag här.

Tänkte det var på tiden att jag visade hur fint tavlorna från Village klär vår vägg. Se själva


Vad har då mer hänt här på Hälle?? Jo en himla massa måste jag säga. Jag har blivit guldmedaljör för andra året i rad. Det känns otroligt skönt att vi vann båda finalerna mot Uppsala. Det blev en lång bussresa hem med mycket sång och skrik och vi var lite smått hesa när vi anlände Göteborg. Firandet fortsatte sedan med medalj och guldhatt på Dubliners. Vid halv två kom min chaufför och hämtade upp mig och vid tre så susade jag sött i min säng med ett leende på läpparna. Nästa rugbyevent för mig skulle varit SM i 7-manna rugby som kommer vara i Enköping på lördag. Tyvärr har jag en stukad fot sam legat nerbäddad i feber och snuva sedan i tisdags så jag känner mig inte på topp för att kunna prestera på lördag- Istället hoppas jag på att komma igen helgen efter då det är uttagningsläger för VM truppen som ska tas ut.

Läget i trädgården
Häcken på framsidan är färdigplanterad. När jag var iväg till Uppsala för att spela SM final så slet min kära make med att färdigställa häcken. Skönt att den nu är i backen. Inte behövde vi vattna den heller för det skötte naturen så fint i dagarna två efter planteringen.

Vi har även grävt upp våra träd äpple och plommon och höjt upp dem så det är på en bättre nivå. Plommonträdet har också fått lite tyngde på grenarna då jag inte vill att de ska peka rakt uppåt. jag och trädet verkar dock inte helt överens ännu om hur det ska växa men jag hoppas att det ska fatta så småningom.

Inga kommentarer: